תהליך לקיחת משכנתא בניצנים

לקיחת משכנתא הינה ההלוואה הגדולה ביותר שאדם לוקח בחייו.
המומחיות שלנו היא ללוות את הלקוח עד לקבלת הכספים בפועל ולחסוך כסף – זהו למעשה הערך המרכזי שלנו.

עם זאת, תהליך לקיחת המשכנתא רווי במסמכים רבים ובתהליך מתמשך מול הבנקים. על מנת לעשות סדר ולתאם ציפיות, נפרט את הדרך עד לקבלת הכספים והשלמת רכישת הנכס.

שלב

א

תיאום ציפיות והכנה למכרז

שלב זה הינו אחד מהשלבים המשמעותיים בדרך למשכנתא.

• הבנת צרכי הלקוח, ניתוח העסקה והמטרות של הרכישה- מגורים או השקעה , תקופת החזקה בנכס עד למכירה, החזר חודשי רצוי, תקופת המשכנתא.
• טיפול וארגון ההכנסות וההוצאות השונות(לרבות הלוואות קיימות), בדיקה האם העסקה עומדת בתנאי בנק ישראל ואם לא כיצד ניתן להתגבר על כך.
• לאחר שלבים אלו שיעשו בשיתוף עם הלקוח, ניצור תמהיל ייחודי שמתאים בדיוק לפרופיל הפיננסי הן של ההשקעה והן של המשקיע. תמהיל המשכנתא מורכב ממסלולים בעלי מאפיינים שונים. לכל מסלול יתרונות וחסרונות ייחודים לכן יש להתחשב בסכום שבוחרים לשים בכל מסלול ומהי תקופת ההחזר של מסלול.

שלב

ב

סגירת תמהיל משכנתא אחיד ומכרז בין כל הבנקים – אישור עקרוני

  • אנו נפנה לכל הבנקים ונבצע מכרז ייחודי שפותח על בסיס הניסיון הבנקאי שלנו. 
  • לאחר פנייה לכל הבנקים, נבצע תמחור בין ההצעות המשתלמות ביותר, כמו כן נערב את הבנק של הלקוח באסטרטגיית "גיוסאל מול "שימור" בין הבנקים השונים.

  •  מיצוי ההצעות מכל הבנקים עד "לפרישתהבנקים מסבב המכרז הסופי – כך תישאר ההצעה הטובה ביותר שהצלחנו להשיג בעבור הלקוחות שלנו.

שלב

ג

תחילת הליך הבטחונות וקבלת אישור סופי

כאן מתחיל השלב הבירוקרטי של התהליך. היועצים שלנו מלווים את הלקוחות שלנו בכל שלב ושלב במקצועיות, מהירות ויעילות. אנו נדאג שהתהליך שלוקח בדרך כלל זמן ניכר יהיה חלק ואפקטיבי.
הפעולות המהותיות הנדרשות בתמציתיות-
• הערכת שמאי (לצורך השמאות יש להמציא מסמכים בהתאם לסוג העסקה)
• כתבי התחייבות של עו"ד והצהרות מוכרים וחתימתם.
• הערת אזהרה לטובת הבנק
• ייפוי כוח נוטריוני
• ביטוחים

שלב

ד

ביצוע המשכנתא

 מעבר על כל המסמכים והאסמכתאות הנדרשות והגשתן לבנק על ידי החברה.
• קביעת חתימות בבנק יחד עם יועץ מטעם ניצנים.
• לאחר ביצוע המשכנתא תהיה בקרה יזומה מצד החברה על מנת להבטיח את החיסכון גם בעתיד.

המסמכים הנדרשים

בכדי להתחיל את תהליך המשכנתא ובייחוד את המכרז בפועל עלינו לקבל:

 

1. ת.ז+ ספח פתוח – של כל הרוכשים
2. דפי פירוט עובר ושב – שלושה חודשים אחרונים
3. שכירים: שלושה תלושים אחרונים
4. עצמאיים: אישור רו"ח(טופס יסופק ע"י החברה) + 2 שומות מס אחרונות
5. אישור על הכנסות אחרות – שכירות( חוזה שכירות), קצבה, דיווידנדים וכו'
6. פירוט הלוואות קיימות – כל סוג של הלוואה שיתרתה 18 חודשים לפחות
7. חוזה (במידה ונחתם) – לא חובה עד לאישור הסופי(שלב ג')

 

יתר המסמכים החל משלב ג' – מהאישור הסופי עד לביצוע בפועל של המשכנתא, יהיו בהתאם לסוג העסקה(קבלן / יד שנייה / בנייה וכו'). על כן יפורטו בטופס נפרד שישלח בהמשך